ОЙЫН ТЕХНОЛОГИЯСЫ – ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ҮДЕРІСТІ ӘРТҮРЛІ БІЛІМ БЕРУ ЖӘНЕ ДАМУ ОЙЫНДАРЫ ТҮРІНДЕ ҰЙЫМДАСТЫРУ
ОЙЫН ТЕХНОЛОГИЯСЫ – ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ҮДЕРІСТІ ӘРТҮРЛІ БІЛІМ БЕРУ ЖӘНЕ ДАМУ ОЙЫНДАРЫ ТҮРІНДЕ ҰЙЫМДАСТЫРУ
Өткізілген күні: 12.12.2024 жыл
Тәрбиеші: Онгарбаева С.
ОТ тұжырымдамалық негіздері:
- қызметке ынталандырушы әрі қызығушылық тудырушы тәсілдер мен жағдаяттар;
- дидактикалық мақсаты ойын тапсырмасы түрінде қойылады, білім беру мақсаты ойын қағидаларына бағынысты, дидактикалық тапсырманы сәтті орындау ойын нәтижесіне байланысты;
- білім беру үдерісінің белгілі бөлігін қамту;
- ықпалдастық қасиеттерінің бірін немесе білім беру саласындағы білімді қалыптастырушы ойындар мен жаттығулар. Ойын материалы білім беру үдерісін белсендіруі және оқу материалын меңгеру нәтижелілігін арттыруы тиіс.
Мақсаты: МДҰ қызмет ету шарты мен балалардың даму деңгейіне қарай қызмет дағдылары мен машықтарын қалыптастырудың толыққанды уәждемелік негізін құру.
Міндеттері:
- жоғары деңгейлі ынтаны, баланың белсенділігіне қарай білім мен машықтарды меңгеруге деген саналы сұранысты қалыптастыру;
- балалардың қызметін белсендіруші және оның нәтижелілігін арттырушы құралдарды таңдау.
ОТ МДҰ-ның тәрбие және білім беру үдерісімен тығыз байланысты.
ОТ мәні: дұрыс жетекшілік еткенде оқыту тәсіліне; шығармашылықты таныту қызметіне; терапия әдісіне, баланың қоғамда әлеуметтенуінің алғашқы қадамына айналады.
Қазіргі кезде ойын қызметі өзіндік технология ретінде меңгерілетін материалдық тақырыбын немесе мазмұнын меңгеру үшін; сабақ немесе оның бөлігі ретінде (кіріспе, түсіндіру, бекіту, жаттығу, бақылау); МДҰ ұжымы әзірлеген білім беру бағдарламасының бөлімі ретінде қолданылуы мүмкін.
Ойындарды ұйымдастыру талаптары:
- ойынды ұсыну – ойын мәселесі туындайды, оны шешу үшін әртүрлі ойын тапсырмалары ұсынылады;
- ойынды түсіндіру – қысқа әрі нақты, тек балалардың ойынға деген қызығушылығы туындағаннан кейін;
- ойын жабдығы – ойынның мазмұнына және заттық-ойын ортасының барлық талаптарына барынша сай болуы тиіс;
- ойын ұжымын ұйымдастыру – ойын тапсырмалары әр бала өзінің белсенділігі мен ұйымдастырушылық машықтарын көрсете алатындай деңгейде тұжырымдалады. Балалар ойынның барысына қарай жекелей, жұптасып немесе командамен, ұжымдық түрде әрекет етеді;
- ойын жағдайын дамыту – мына қағидаттарға негізделеді: балаларды ойынға тарту барысында мәжбүрлеудің кез келген түрі қолданылмайды; ойын қарқыны қалыптасқан; ойын атмосферасын сақтау; ойын және ойынсыз қызметтің өзара байланысы;
- ойынның аяқталуы – нәтижелерді талдау оларды шынайы өмірде қолдануға негізделуі тиіс.
Педагогикалық ойын түрлері:
- қызмет түрі бойынша: қимылды, зияткерлік, психологиялық және т. б.;
- педагогикалық үдерістің сипаты бойынша: оқыту, жаттықтыру, бақылау, танымдық, тәрбиелік, дамыту, диагностикалық;
- ойын әдістемесінің сипаты бойынша:
ойындар
- қағидалары бар;
- ойын барысында белгіленген қағидалары бар;
- қағидалардың бір бөлігі ойынның шартымен берілген, басқасы оның барысына қарай бекітіледі;
- мазмұны бойынша: музыкалық, математикалық, әлеуметтендіруші, логикалық және т. б.;
- ойын жабдығы бойынша: үстелүсті, компьютерлік, театрландырылған, сюжеттік-рөлдік, режиссерлік және т. б.
ОТ-ның басты компоненті – педагогтар мен балалардың тікелей әрі жүйелі қарым-қатынасы.
Оның мәні:
- тәрбиеленушілерді белсендіреді;
- танымдық қызығушылықты арттырады;
- эмоционалды көңіл күй тудырады;
- шығармашылықты дамытуға ықпал етеді;
- ойынның нақты тұжырымдалған шарттарына қарай сабақ уақытын барынша шоғырландырады;
педагогтың ойын іс-әрекетінің стратегиясы мен тактикасын өзгертуіне мүмкіндік береді